Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Jak nastavit PPC kampaně

Jak nastavit PPC kampaně



PPC kampaně jsou velice účinným nástrojem, jak oslovit nové zákazníky nebo jak zvýšit prodej. Jedná se o online reklamní kampaň, v níž si platíte podle typu kampaně pouze za zvolenou akci.
Může se jednat o proklik u vyhledávací kampaně nebo o shlédnutí reklamy u obsahové kampaně. U nejčastěji používaných vyhledávacích kampaní platíte za kliknutí na svou reklamu, tedy až za skutečnou návštěvu svých stránek. Proklikové kampaně jsou vhodné pro oslovení potenciálních zákazníků ve všech fázích nákupního procesu STDC (See Think Do Care). Více o tom, co to PPC kampaně jsou, jsme se zmiňovali v článku Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích.

V následujícím článku vám přinášíme několik rad ohledně správného nastavení PPC kampaní. Nejprve se ale podívejme na to, proč je vůbec dobré do PPC kampaní investovat.

Jaké jsou hlavní přínosy správně nastavené PPC kampaně?

  1. Zvýšení návštěvnosti vaší webové stránky
  2. Rozšíření povědomí o vaší značce, firmě či produktech
  3. Velice dobře měřitelná úspěšnost kampaně
  1. Flexibilita při nastavování rozpočtu a cílů
  2. Efektivní využití reklamních prostředků, zvýšení konverzního poměru a návratnost investic
  3. Možnost okamžitého zobrazení výsledků kampaně

PPC-min[1].png

Jak PPC kampaň správně nastavit?

1. Nastavte si správně cíle

Ze všeho nejdříve si nastavte cíle, kterých chcete pomocí PPC kampaně dosáhnout. Od vašich cílů se pak bude odvíjet veškeré vaše další nastavování. Můžete se zaměřit na zvýšení návštěvnosti vaší webové stránky, zvýšení konverzního poměru, získání nových zákazníků či zvýšení prodeje vašeho produktu/služby. Cíle si formulujte konkrétní a měřitelné, aby bylo pak možné měřit úspěšnost kampaně.

2. Zvolte si cílovou skupinu

Jakmile máte stanovený cíl kampaně, určete si, na jakou skupinu budete svou reklamu cílit. Zvažte, kdo je vaším ideálním zákazníkem, jaké jsou jeho zájmy a demografické charakteristiky. Díky jasnému určení cílové skupiny můžete pak lépe cílit své reklamy a zajistit si tak, že se budou zobrazovat opravdu přesně těm, kteří by o vaše služby či produkty mohli mít zájem.

3. Zvolte platformu, na kterou umístíte PPC kampaň 

Pro své PPC kampaně můžete zvolit různé platformy. Nejčastějšími platformami jsou Google Ads a Seznam Sklik. Můžete na nich vytvářet textové, obrazové i video reklamy. Poskytují pokročilé nástroje pro targetování, jako je např. remarketing, retargeting nebo lokalizované cílení. Každá z těchto platforem má své výhody a nevýhody a je důležité zvolit, která bude právě pro vás tím nejlepším řešením.

4. Vyberte klíčová slova

Vytvoření seznamu klíčových slov je zásadním krokem v nastavení vyhledávací kampaně. Je důležité vybrat taková klíčová slova, která přesně vystihují váš produkt/službu a která jsou nejrelevantnější pro cílovou skupinu. Klíčová slova zaručují, že vaše reklama bude zobrazena těm správným lidem ve správný okamžik. Pro návrh klíčových slov můžete využít k tomu určené nástroje Google ADS nebo SKLIK.

Vyvarujte se výběru příliš obecných slov, která by vám přinesla mnoho kliků bez konverzí.

5. Nastavte si rozpočet

Určete si, kolik chcete za svou PPC kampaň utratit. Pamatujte, že cena za kliknutí může být velice různorodá v závislosti na klíčových slovech, platformě apod. 

TIP: Nastavení denního rozpočtu vám pomůže udržet výdaje pod kontrolou.

6. Vytvořte svou reklamu

Nyní přichází na řadu samotná reklama. Využijte v ní klíčové vlastnosti vašeho produktu nebo služby. Přemýšlejte, jak je co nejlépe prezentovat, aby zaujaly právě vašeho potencionálního návštěvníka. Velkou péči věnujte nadpisům, popiskům, obrázkům a celkové grafice. Ať je vaše reklama tou nejpřitažlivější.

7. Testujte a optimalizujte

Nastavení PPC kampaně není snadné, proto je velice důležité testování jednotlivých reklam a sledování, jak se vaše kampaně chovají. Sledujte úspěšnost každé reklamy a na základě získaných dat je upravujte, aby byly opravdu co nejvíce přínosné.

8. Monitorujte výsledky a reklamu upravujte

Nastavením PPC kampaně to nekončí. Naopak. Aby byla kampaň opravdu užitečná, je zapotřebí ji neustále monitorovat a provádět analýzy (např. pomocí Google Analytics). Sledujte úspěšnost reklam a provádějte patřičné úpravy v závislosti na zjištěných výsledcích.

Nastavením PPC kampaně vás provedeme

Jak vidíte, správně nastavená PPC kampaň může být opravdu nesmírně užitečným nástrojem pro váš marketing. Její nastavení však musí být provedeno opravdu precizně. Jsme si vědomi, že správně nastavit PPC kampaň není úplně snadné. Využijte proto našich zkušeností a nechte si PPC kampaně nastavit a následně spravovat našimi odborníky. Pro více informací nás kontaktujte a sjednejte si s námi osobní či online schůzku. Rádi vás světem PPC kampaní provedeme.

Získejte porovnání vašich kampaní s konkurencí zdarma