Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Co je e-commerce a jak v ní uspět?

Co je e-commerce a jak v ní uspět?



Přihlásit k odběru

Co je e-commerce?

E-commerce už dávno neoznačuje pouze online prodeje. Představuje spojení technologie, marketingu, zákaznického zážitku a byznysové strategie. Ať už prodáváte zboží nebo služby, svět e-commerce určuje, kdo uspěje a kdo zůstane pozadu.

Zvládnete propojit marketing, prodej i moderní technologie? Pak máte před konkurencí slušný náskok.

Kdo je vaším zákazníkem v e-commerce?

E-commerce má mnoho podob - vše začíná tím, komu své služby či produkty prodáváte:

  • B2C (Business to Consumer) - klasický model, kdy firma prodává přímo koncovým zákazníkům. Typickými příklady jsou e-shopy s módou, elektronikou či kosmetikou.
  • B2B (Business to Business) - model cílený na firemní klientelu. Příkladem B2B je i naše firma ANTEE poskytující své služby obcím, školám i firmám.

Každý výše zmíněný typ e-commerce má svá specifika. Zatímco B2C sází spíše na emoce, jednoduchost a rychlost, B2B je založené na budování důvěry, poskytování detailních informací a individuálním přístupu.

Jak tvoří e-shopy základ e-commerce?

E-shopy jsou páteří e-commerce. Bez nich by online obchod nemohl existovat. Věděli jste, že k úspěšnému e-shopu už vám dnes nestačí pouze hezké fotky a dobré popisky toho, co prodáváte? Jak rostou očekávání zákazníků, tak rostou i nároky na samotné e-shopy. Stávají se z nich tak komplexní nástroje, které musí zvládat vše od integrace platebních bran přes správu skladů až po personalizaci nákupního zážitku.

Chcete zažívat úspěch na e-commerce scéně? Pak musí být váš e-shop:

E-commerce má mnoho podob - vše začíná tím, komu své služby či produkty prodáváte:

  • intuitivní a rychlý
  • technologicky vyspělý
  • optimalizovaný pro mobilní zařízení
  • snadno ovladatelný pro zákazníky

K úspěšnému podnikání, ale nestačí si e-shop jen postavit a dál ho nechat žít si svým životem. O e-shop se musíte starat: Pravidelná aktualizace, sledování toho, co zákazníky opravdu zajímá a přizpůsobení nabídky jejich potřebám. Zároveň také sledování trendů a změn na trhu a reakce na ně. A právě zde začíná kouzlo, které spojuje technologie a marketing.

Bez marketingu to v e-commerce nejde

I ten nejlepší e-shop má problém uspět bez opravdu dobrého marketingu. V e-commerce je totiž důležité nejen to, jak váš e-shop vypadá, ale i to, jak se o něm lidé dozvědí a jak se k vám dostanou

Proto je marketing pro e-commerce klíčový. Bez marketingu by byl váš e-shop jen jedním z mnoha, kterého si lidé v záplavě nabídky ani nevšimnou. K tomu, abyste přitáhli zákazníky, musíte využívat různé kanály - od SEO, přes PPC reklamy až po sociální sítě, e-mailing či obsahový marketing

Marketing vám pomůže přilákat návštěvníky. Ale ještě je musíte přeměnit na platící zákazníky. I to dobrý marketing dokáže. Využívá k tomu personalizované nabídky, remarketing a kvalitní zákaznický servis

Marketing v e-commerce není jen o prodeji. Je to o tom, jak si vytvořit svou vlastní základnu věrných zákazníků. Chcete to zvládnout na jedničku? Mrkněte na naše marketingové služby, které váš e-shop posunou na vyšší level.

E-commerce v Česku stále roste

Možná vás překvapí, že se Česko řadí mezi e-shopové velmoci. Máme nejvyšší počet e-shopů na počet obyvatel v celé Evropě. Jen pro zajímavost:

  • V roce 2024 byl podíl e-commerce na maloobchodním obratu 20,5 %.
  • Na trhu je více než 67 000 e-shopů.
  • Obrat české e-commerce činil v roce 2024 194 mld.

A kdo českému e-commerce vládne? Bezpochyby jsou to giganty jako Alza.cz, Mall.cz, Rohlík.cz či Notino.cz.

Jak je vidět, Češi e-shopy milují a každý den spolu jednotlivé e-shopy soupeří o pozornost, důvěru i peněženky zákazníků. A vyhrává ten, kdo nabídne více než zboží nebo služby.

Jaké jsou trendy v české e-commerce?

  • Mobilní nakupování - Více jak 60 % online nákupů je uskutečněno přes mobil. 
  • Rychlost doručení - Doručujte zboží hned druhý den, zákazníci budou nadšení. 
  • Udržitelnost - Zaujměte nejen cenou ale i svědomím. 
  • Personalizace - Mluvte se zákazníkem tak, jako byste ho skutečně znali.
  • Jednoduchost - Zjednodušte nakupování, ať zákazník nákup zaručeně dokončí.

Webová analytika_GA4[1].jpeg

Bez jakých nástrojů a technologií to v e-commerce nejde?

  • Redakční systémy a platformy
    • Zvolte řešení, které roste s vámi.
  • Platební brány
    • Usnadněte platbu, ať neztrácíte zákazníky těsně před cílem.
  • CRM systémy
    • Poznejte své zákazníky do posledního kliknutí.
  • Automatizace a AI
    • Šetřete čas tam, kde to za vás zvládne chytrý nástroj. 
  • Analytika a měření výkonu
    • Bez dat jen tipujete. S daty prodáváte.

E-commerce je cesta. A právě teď je váš čas vyrazit. 

Online svět se neustále mění. Kdo v něm chce uspět, musí být vidět, být připraven pružně reagovat na změny a chování zákazníků, a být vždy o krok napřed. Pokud zvládnete skloubit funkční e-shop, silný marketing, správné nástroje a porozumění zákazníkům, máte vyhráno.

Chcete s tím pomoci? Napište nám. Pomáháme firmám růst každý den.