Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Google Analytics 4: Revoluce v měření dat

Google Analytics 4: Revoluce v měření dat



Google Analytics

S příchodem Google Analytics 4 se otevírají nové možnosti měření, které umožňují zcela jiný pohled na sledování uživatelské aktivity na vašich webových stránkách.

V čem je Google Analytics 4 revoluční?

Oproti původním analytickým nástrojům se GA4 zaměřuje především na jednotlivé události (eventy). Doposud jsme získávali především statistiky týkající se zobrazení stránek. Tyto údaje jsou samozřejmě měřeny i nadále. Už ale plně automaticky.

K měření návštěvnosti nově přibylo měření velkého množství událostí, díky nimž můžete sledovat chování návštěvníků vašich stránek. GA4 vám poměrně podrobně ukáže, jak se návštěvník na vašem webu chová a jaké akce na něm provádí. Na základě tohoto hlubšího pohledu máte jedinečnou možnost efektivněji optimalizovat svůj web, e-shop či aplikaci.

Ano, GA4 sbírají data napříč platformami, tedy nejen z webu, ale i z mobilních aplikací. Veškeré statistiky tedy nyní můžete mít na jednom místě.

Co dokáže Google Analytics 4 nově měřit?

Google veškeré události měřené GA4 rozděluje do 4 základních skupin.

  1. Události shromažďované automaticky
    Události, které Google měří automaticky po nastavení GA4. Najdeme zde např. měření návštěvnosti (zobrazení stránky, první návštěva a mnoho dalšího).
  2. Události vylepšeného měření
    Události poskytující detailnější a specifičtější informace o chování návštěvníků. Google po zapnutí vylepšeného měření měří např. každé kliknutí na interaktivní prvky na webu, vyhledávání na webu či v aplikaci, interakce s videem, stažení souboru z webu, interakce s formulářem atd.
  3. Doporučené události
    Události, které Google doporučuje na základě vašeho odvětví a zaměření. Jedná se o předem nastavené události, z nichž si vybíráte ty, které nejlépe odpovídají cílům a charakteru vašeho webu. Najdete zde např.: přihlášení uživatele, vložení/odstranění zboží do/z košíku, dokončení platby, sdílení obsahu z vašeho webu a další.
  4. Vlastní události
    Díky vlastním událostem můžete měřit prakticky jakékoliv interakce, které budete chtít měřit. Můžete měřit vlastní konverze podle vašich marketingových cílů.
Google Analytics

Začněte s Google Analytics 4 ještě dnes a už si nenechte uniknout žádná analytická data. My v ANTEE vás GA4 rádi provedeme. Máme s jeho nastavováním a měřením událostí nesčetně zkušeností. Kontaktujte nás ještě dnes a zaznamenávejte už opravdu každou aktivitu na svém webu či v aplikaci.

Věděli jste, že jsme o Google Analytics vedli dokonce vlastní workshop Jak pracovat s GA4? Nevadí, jestli jste ho nestihli, dejte nám vědět a my vám nasdílíme záznam.


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru